Sayfalar

30 Mayıs 2019 Perşembe

BROKE & LIGHT


Yazar: Zeynep SAHRA
Kitap Sayfası: 544

Herkese merhaba millet. Vizelerimin bitmesi üzerine ve blokumun ilk yazısı olması umuduyla, bugün sizlere çok tatlı bir kitap olan "Broke & Light"ı anlatacağım. Öncelikle belirtmeliyim ki yazım spoiller içerir. 
Zeynep Sahra'nın eserlerinden ilk önce Ayçöreği ve Elmalı Turta'yı okumuştum. Bu iki kitap bir seri olarak bulunmaktadır. Ayçöreği serisini çok beğenince Broke & Light'ı da kaçırmak istemedim ve hemen aldım. Kitap beni hiç şaşırtmadı, her zamanki gibi yine etkilemeyi başardı. Normalde Wattpad kitapları pek okumasamda, Broke & Light'ı hemen alıverdim. Aslında bu kitap Wattpad kitabı değil ama konu gereği ben çok benzettim. İlk olarak sizlere ön planda olan kitap karakterlerinden üçünü kısaca bahsedeceğim. 
ACCIO KARAKTERLER!!
Ana karakterlerimizden biri olan Işıl, kendine has dünyasında yaşayan sıra dışı bir kız. Tam bir Potterhead, sihire inanmaktan vazgeçmeyen; çılgın kıvırcık saçlarıyla başı belada tatlı mı tatlı bir kitap kahramanı. Burak, çizgi roman aşığı (benim gözümde tam bir Tumblr erkeği 😄) hem kitabın hemde Işılın kahramanı. Birde elimizde "Adı Anılmaması Gereken" şahıs Bay S var. Kendisi internette videolar yayınlayan bir fenomen olup, neredeyse bütün kızların ilgisini çeken karakterdir. Evet, şuan son iki cümlemi okurken Bay S'i gömdüğümü düşünebilirsiniz. Doğru da düşündünüz; çünkü kendisinden hiç haz etmem. Nedenini siz kitabı okuduğunuzda görüp, eminim ki bana da hak vereceksiniz. Konuyu toparlamak gereği, bu üç kişiyle Bermuda Şeytan Üçgeni'mizi oluşturduğumuza göre artık sizlere konuyu çıtlatabilirim.
Işıl, her genç kızın başına gelebileceği gibi aşık olur. Adını bile bilmediği aşığını "Bay S" olarak tanır, gerçek adını bilmez. Bir gün Işıl'ın çalıştığı yere gelen Bay S, Işıl'a kötü davranarak, Işıl'ı istemeden gaza getirmiş olur. Aşkını kovalamaya başlayan Işıl, kendini birçok yanlış yola sürükler. Bunlarla kalmayıp, gerçek kimliğini kaybedince işleri iyice zorlaşır. Kendi gerçeğini ararken, kitabın sonlarına doğru doğru yolu bulup; kendini kendine sevdirir ve kabul ettirir.  Konuyu size özetle sundum ve bu özetten de Işıl'ın Bay S'in peşinden koştuğu kısım, bana Wattpad kitaplarını anımsattı. Diğer kısım; yani kendi kişiliğini aradığı kısımsa Wattpad kategorisi dışında olduğunu düşünüyorum. Işıl'ın kendisini keşfettiğini görmek bana o kadar çok şey öğretti ki, başta herkesin kendi kusurlarıyla güzel olduğunu ve kusursuz kimsenin olmadığını gördüm. Aslında bu kısımdan da kitabın ne kadar öğretici olduğunu görmüş olduk.
Şimdi eğlenceli kısma gelelim. Sizlere Işıl'ın Potterhead olduğunu söylemiştim. Kısacası Işıl sayesinde kendinizi Harry Potter dünyasında bulabilirsiniz. Bende bir Potterhead olarak buna ba-yıl-dım. Fantastikliği gerçek hayata yansıtmış bir karakter olan Işıl, benim favori karakterim oldu.
ALOHOMORAA!!
Kitabı elinize alıp hiç incelemediyseniz mutlaka bakın derim. Bölüm başlarında resimler mevcut. Bu resimler anlatın konuyla ve karakter özellikleriyle birebir uyuşuyor. Çok hoş 😍 
Biraz da yazım diline değinelim. Yazarımız her zamanki gibi bu kitapta sadeliğini koruyarak süslemeli bir dilden uzak bir şekilde yazdığını görüyoruz. Bol bol Harry Potter dünyasından büyülere denk gelebilirsiniz.
Kitap toplam 544 sayfadan oluşuyor. Çok kalın gibi gözükse de kısa sürede bitiveriyor. Ara ara resimlerin olması ve konunun su gibi akıcı olması bunun başlıca nedenlerindendir. Ben üç gün içinde kitabı bitirdim. Bu süre kitabın sayfasına göre değerlendirirsek, bence çok kısa.
Broke & Light, D & R gibi kitapçılarda her zaman ki gibi pahalı; 50 TL civarı bir fiyata satılıyor. Tam olarak bir fiyat veremiyorum; çünkü sürekli değişiyor. Bende bu kitabı internet üzerinden 30 TL gibi bir fiyata almıştım. Fiyatı ne olursa olsun okumanızı ısrarla tavsiye ederim. Bu kitabı sevmeme gibi bir şansınız yok. Ve sevgili yazar Zeynep Sahra, lütfen çok hızlı bir şekilde yeni kitap çıkarır mısın? 😂
Evet okuyucular. Bugünlük kitap yorumum bu kadar. Umarım sizleri sıkmamışımdır. Kendinize iyi bakın. Bol kitaplı günler !!👋😊
⭐⭐⭐⭐⭐
PUAN: 5/5

4 yorum:

  1. Öncelikle blog dünyasına hoşgeldin. Ben açıkçası ilk seriyi çok abartılı ve tipik ergen kitabı olarak beğendiğimi söyleyemem. Aslında hikaye iyi başlamıştı fakat sonrasında saçmalamaya başladı. Bu kitabı da sanırım okumam. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ergen kitabı meselesi birçok kişiyi rahatsız etmektedir. Açıkcası aynı durum normalde bende de olmaktadır ama nedense bu kitapta olmadı :)

      Sil
  2. kitapları kısa sürede bitiririm fakat bu kitapta heleki başlarda çok fazla sıkıldım elime almak istemedim hiç akmadı bitmesi cok uzun sürdü idare eder ;/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın diğer kitaplarına baktınız mı? Yoksa sadece bu kitaba özel mi öyle bir sorun yaşadınız? 😊

      Sil