Sayfalar

3 Haziran 2019 Pazartesi

HARRY POTTER VE FELSEFE TAŞI

 

Yazar: J.K. Rowling
Kitap Sayfası: 272

ALINTI:
Dumbledore, gülümseyerek, "Türlü türlü cesaret vardır." dedi. "Düşmanlarımıza karşı koymak yürek ister, ama dostlarımıza karşı koymak da yürek ister..."
Herkese merhaba arkadaşlar. Sıcacık günlerin başlarında hayat nasıl gidiyor? Okulların bitimine de az kaldı. Eminimdir ki hepinizin kitap okumasında artış olmuştur. Benim bu ara biraz yavan gidiyor. Umarım yakında düzelirim. Haydi hal hatır sormalarının sonlarına, Harry Potter dünyasının girişine geçelim. Yazımı okumadan önce sizlere söylemeliyim ki, yazım spoiller içerir.
Bugün hepimizin bildiği Harry Potter serisinin ilk kitabı yani "Harry Potter ve Felsefe Taşı"ı sizlere anlatacağım. Aslında anlatmama pek gerek yok. Herkesin bildiği hem kitap hem de film. Kitap ve filmle beraber karşımızda harika bir dünya duruyor. Bu dünyadan bahseder kendi görüşlerimi de sizlerle bol bol paylaşacağım. Ben Harry Potter'la büyümüş biriyim. Evet, bundan dolayı da çok mutluyum. Benim hayal gücümün temellerini içeren seridir. 
Biraz kitabın içeriğinden bahsedelim. Kitabımızın baş kahramanı olan Harry, küçük yaşta anne ve babasını kaybetmesiyle teyzesi tarafından büyütülür. Teyzesi ve diğer aile üyeleri tarafından hor görülen Harry, hayatı çok zor geçmektedir. Bir gün Harry'e Hogwarts Cadıcılık ve Büyücülük Okulu tarafında kabul mektubu gelir. Tabi bu mektuplar Harry'nin eline kolayca geçmez. Teyzesinin kocası tarafından sürekli engellenir; ama Harry mektuba bir şekilde ulaşır. İşte bu nokta Harry'nin hayatının dönüm noktası olmuştur. Ailesinin aslında nasıl öldüğünü ve kendisinin bir büyücü olduğunu öğrenmiş olur. Hogwarts'a giden Harry, orada yakın arkadaşlar edinir. Bir zamanlar Muggle yaşamı süren Harry'nin artık ezeli bir düşmanı olur. 'Kim Olduğunu Bilirsin Sen' yani Voldemort, bu kitapta Harry ile ikinci karşılaşmasını yaşayacaktır. Evet, doğru yazdım. İkinci karşılaşması okulda olacaktır ve birinciside Harry daha bebekken olmuştur. Bu koskocaman seri boyunca Harry ve Voldemort arasındaki savaş J.K. ROWLİNG tarafından yazıya dökülmüştür.
Kitabın yazım dili olabildiğince sade ve anlaşılırdır. Bu dünyaya ait bilmediğimiz kelimeler mevcut. Örneğin Muggle, Alohomora gibi terimler. Bunların çoğu zaten büyü sözcüklerinden oluşmaktadır. Bu kelimeler ne kadar bilmesekte o kadar güzel bize anlatılıyor ki hiçbir türlü yabancılık çekmiyoruz. Bu arada sürekli dünya dünya diye tekrarlayıp duruyorum. Evet, Harry Potter dünyası Muggle'ların dünyasından çok farklıdır. Uçan süpürgeler, asalar, sahiplenilen hayvanlar gibi birçok fark var. Kitap bunlar bize betimleme yoluyla aktarılmaktadır. Bu betimlemeler ne çok fazla ne az, tam yerindedir. Kafanızda betimlemeler çok rahat canlanacaktır. Bu seride en çok sevdiğim kitaptaki betimleme ve filmdeki görselin neredeyse birebir aynı olması. Ufak tefek farklılar olsada, misal Haryy'nin göz rengi gibi, konunun güzelliğiyle gözümüze batmadan geçebiliyoruz😄
Harry Potter serisi toplam yedi kitaptan oluşmaktadır. Seri çok uzun gelebilir ama o kadar akıcı ki hemen bitiveriyor. Ben bu seriyi bir buçuk ayda bitirmiştim. Tabi kitapları okumadan önce filmleri izledim. Filmde bazı olaylar havada kalmıştı bende ama kitabı okuyunca bu olayları tam olarak mantık çerçevesine yerleştirdim. Bundan dolayı benim yaptığım hataya düşmeyin, ilk kitabı sonrada filmleri izlemenizi tavsiye ederim. 
Bu yazıda birazda Potterhead muhabbeti yapalım 😄 Bana ilk yöneltilen soru her zaman şu olmuştur: "En sevdiğin karakter kim?" Bir gün bunu oturup ciddi ciddi düşündüm. Herkesi ayrı ayrı gözden geçirdim. Bütün karakterlere hayranlığım ayrı ayrı ve yerleri hepsinin de çok farklı. Bundan dolayı bu soruya  yanıt veremiyorum 😄 Bir diğer soruysa hangi binadan olduğum. Pottermore üzerinden çözdüğüm teste göre Hufflepuff çıktı. Yine Pottermore üzerinden çözdüğüm Patronus testinde Patronus hayvanım kahverengi ve siyah desenli kedi çıktı. Sizlerde bu tür testler çözmeyi seviyorsanız pottermore.com adresinden çözmenizi tavsiye ederim.
Bugünlük yazımızın sonuna gelmiş bulunuyoruz. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, bol kitaplı günler 👋😊
⭐⭐⭐⭐⭐
PUAN:5/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder