Sayfalar

7 Haziran 2019 Cuma

HAYVAN ÇİFTLİĞİ


Yazar: George ORWELL
Kitap Sayfası: 112

ALINTI:
"Bütün hayvanlar eşittir ama bazı hayvanlar öbürlerinden daha eşittir."
Herkese merhaba. Herkesin geçmiş bayramını tüm içtenliklerimle kutlarım. Bayram tatiliniz nasıl geçti? Benimki oldukça iyiydi. Gezmekten boş vaktim pek olmasada iki kitap bitirdim. Tabi misafirlikte olduğumdan uzun bir ara sizlerle kitap yorumu paylaşamadım. Şimdi sözü kısa keserek konuya değinelim  😊
Bugün blokuma üçüncü yazım olarak seçtiğim kitap Hayvan Çiftliği oldu. Benim için oldukça ilginç bir kitaptı. Bakalım sizler için nasıl olacak? Kitabı yorumlarken spoillerlara denk gelebilirsiniz. Bundan dolayı kemerlerinizi takınız 😄
Öncelikle George Orwell'in kitaplarından okuduğum ilk kitap Hayvan Çiftliği olmaktadır. D&R'ye gittiğim bu kitapla veya 1984'le çok karşılaşıyordum. Dışarıdan kitaplara baktığımda dili çok ağır ve aşırı sıkıcıymış gibi bir düşünce yaratıyordu bende. Bundan dolayı almaktan hep kaçmıştım. Tabi kaç kaç nereye kadar. En sonunda George Orwell'in, Hayvan Çiftliği kitabını aldım ve okudum. Kitabı okuduktan sonra iyi ki almışım dedirtti bana. Neden mi dedirtti? İşte gelin sizlere bu sorunun cevabını vereyim.
Hayvan Çiftliği'ni daha açmadan kapağına baktığımda aklımdan geçen şey şu oldu: "Bu nasıl kitap adı, sanki çocuk kitabı." Birkaç sayfa çevirmiştim ki bir baktım karşımda ne yazıyor: "Bir Peri Masalı." Gerçekten de çocuk kitabı okuyacaktım. Yinede masal falan demeden açtım kitabı okumaya başladım. 10, 20 sayfa derken bir baktım kitabı elimden bırakamıyorum. Çocuk kitabı dediğim kitap beni esiri yapmıştı. Bir Peri Masalı diye geçen kitap, aslında masaldan da öteydi. Sizi tutup başka bir dünyaya çekiyordu. Hemde bu dünya hayvanların dünyasıydı. Yazar bu dünyada kendi özgürlüklerini isteyen hayvanların, çiftliğin sahibine baş kaldırısını anlatıyor. İşte kitabın adının neden Hayvan Çiftliği olduğunu burada anladım. Bu sıradan bir hayvan çiftliği değildi. Aslında insanlardı. Evet, kulağa tuhaf geliyor biliyorum ama durum böyle. Biraz daha bu durumu açacak olursam; yazar kendi döneminde yaşanılan olayları ve insanların davranışlarını, hayvan çiftliğine uyarlamış. Buna uyarlama demek istemiyorum. Çünkü o kadar gerçekçi olmuş ki, bazen okurken bir domuzun yada atın hayvan olduğunu unuttuğum oldu, inanmış gibi okudum. Böyle akıcılıkta bir kitabı okumaya başladığım gün bitiriverdim işte. 
Sırada yazarımızın Hayvan Çiftliği'ndeki yazım diline değinelim. 
George Orwell denilince yada gördükçe benim aklıma her zaman ağır bir dil, karmaşık olay örgüleri gelirdi; fakat bu kitapta öyle şeylere denk gelmedim. Olabildiğince sade bir yazıydı. Herhangi bir yabancı veya anlamını bilmediğim kelimeye bile denk gelmedim. Olaylar da oldukça sade ama klasiklikten de olabildiğince uzaktı. Kitabı okumaya başladığınızda bir sürü hayvan çeşitlerine denk geleceksiniz. Özellikle de domuza. Ben kendi adıma konuşacak olursam; benim bildiğim tek bir domuz vardı, oda pembe renkli, çizgi filmlerde karşımıza çıkan tatlı canlılardı. Yani Esrarengiz Kasaba'daki Mabel'ın domuzundandı. Bu kitapta da iki ya da üç çeşit domuz var. Sayıları pek hatırlamasamda, bu hayvanları araştırmama gerek kalmadan yazarın betimlemesiyle kafamda çok net ve güzel bir şekilde canlandı. En çok beğendiğim kısımların başında bu yer alıyor: Yazarın betimlemeleri. Kitapta az ama öz betimlemeler var. Ben okurken bana öyle gelmiştiki, yazar sanki kitaptaki çevrenin tasarımını bana bırakmıştı. Bu benim en çok sevdiğim şey. Çünkü her şeye yapılan betimleme veya kesin, net bir çizgisi olan betimlemeler verilince kendimi kitap dünyasında sıkıştırılmış hissediyorum. İşte durum böyleyken birde aralara serpiştirilmiş resimler mevcut. Resimler çok fazla değil ama yazarın betimlemeleriyle birebir uyuşmaya kitaba çok güzel hava katıyor. 
Kitabı okumadan önce size bir tavsiye vereceğim. Hayvan Çiftliği'ni okumadan önce kitabın başında yazarla ilgili biraz bilgi var. Bende dahil olmak üzere bazen sabırsızlanıp baştaki kısımları atlayabiliyoruz. Fakat bu kitapta mümkünse o kısmı okuyun. Çünkü kitabın ne kadar anlamlı olduğunu sadece masaldan yada kitaptan ibaret olmadığını o zaman anlayacaksınız.
Bütün bunları yazdıktan sonra sizle de paylaşmak isterim ki artık George Orwell en sevdiğim yazarlardan biri oldu 😊 Evet sayın okurlar bence kitabı okumadıysanız, bir sonraki okuyacağınız kitap mutlaka bu olmalı. Yazımın sonuna da gelmiş bulunduk artık. Kendinize iyi bakın. Bol kitaplı günler!😊👋
⭐⭐⭐⭐⭐
PUAN: 5/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder