Sayfalar

6 Temmuz 2019 Cumartesi

GEEKERELLA


Yazar: ASHLEY POSTON
Kitap Sayfası: 360

ALINTI:
"Yıldızlara bak... Hedef al... Ateşle!"
Herkese merhaba millet. Nasılsınız? Ben hiç iyi değilim. Havalar o kadar sıcak ki, resmen nefes alamıyorum. Kendimi denizlere, havuzlara atasım var ama durum ortada. Kendimi evden dışarı bile çıkaramıyorum. Sizlere bugün Geekerella adlı kitabı yorumlayacağım.
Bildiğiniz üzere Geekerella bu ara oldukça gündemde. Yazımda ufak tefek spoillerla karşılaşabilirsiniz, hazırlıklı olun. Şimdi kitap yorumuna geçelim.
Adından da fark edileceği üzere Geekerella, Sindirella’nın hikâyesinden uyarlanma bir kitaptır. Hatta Sindirella’nın modern versiyonu bile diyebiliriz. Kitabımızın baş kahramanı Elle, annesi ve babası ölmüş, üvey annesi ve iki kız kardeşiyle aynı evde yaşayan, Yıldızalanı hayranı bir genç kızdır. Bu arada bir diğer önemli karakterimiz Darien Freeman, genç bir yıldız oyuncu olup, Yıldızalanı’nın son filminde başrol oyunculuğunu alan genç bir erkektir.  Elle, üvey annesi ve kız kardeşleri tarafından hor görüldüğünden, zor bir yaşam sürmektedir. Kendisi Sihirli Balkabağı isimli vegan yiyecekleri satan bir kamyonette çalışır. Aynı zamanda içindekileri dökmek için arada yazı yazdığı bloku vardır. Kitap konusu tam olarak şudur: Yıldızalanı’nın son filminde Darien Freeman’in oynayacağını öğrenen Elle, bu konu hakkında blokuna sitemli bir yazı yazar. Bir şekilde Darien’la iletişime geçen Elle, aslında iletişim kurduğu kişinin Darien olduğunu bilmeden bu kişiye aşık olur. İşte konu kısaca böyle başlar. Kitabı okumaya başlarsanız, ilk başlarda benim gibi sıkılabilirsiniz. 80. Sayfaya kadar kitap beni biraz sıktı. Konu olarak hep olaysız geçti. Bir yerden sonra olaylar yaşanmaya başlayınca kitap eğlenceli oldu. Kitapta biraz zorlama olaylar geçsede bir ikiyi geçmez. Bunlar rahatsız edici değil. Bu arada Sindirella’da bulunan cam ayakkabılar bu kitapta da var. Buna hazırlıklı olun, sonlara doğru karşılaşabilirsiniz. Kitapta Elle, Darien’dan ne kadar nefret etsede, benim en sevdiğim karakter o oldu. Çünkü günümüzdeki insanlara karakter olarak çok benzettim. Yani içi dışı farklı olan tiplerden. Elle ’de bana biraz sıradan geldi. Kitapta biraz daha abartılsaydı daha güzel olabileceğini düşünüyorum. Kısacası genç bir kızın aşk hikayesini ve evden kaçışını konu alıyor. Şimdi gelelim yazım diline.
Kitap sade bir dille yazılmış; fakat içerik olarak çok fazla Yıldızalanı terimlerine denk gelebilirsiniz. Bundan dolayı kitabı başından itibaren dikkatli okumak gerektiğini düşünüyorum. Kitabı okumaya ilk başladığımda, kitapta pek betimlemelere pek denk gelmedim. İlerledikçe denk geldim. Bundan dolayı biraz kafamda bir şeyler canlanırken, kitabın başlarında çok zorlandım. Yine de kitaba kötü bir kitap demeyeceğim. Tam yazın okunabilecek, eğlenceli bir kitap. Kitabı alırken en çok hoşuma giden kapağı oldu. Geekerella yazısının pullu olması fotoğraf çekmesini ne kadar zorlaştırsa da bu güzellik için değer.
Evet arkadaşlar kitap yorumumun sonuna gelmiş bulunmaktayız. Bu ara kitap okumalarınız benim gibi çoğaldı mı? Ben kendime kitap yetiştiremez oldum. Dört gün önce yine kitap siparişi verdim. Kitaplar elime çok hızlı ve çok güzel ulaştı. Hiç hasar yoktu. Hatta kitapları görünce “Oha keşke biraz hasar verseydiniz. Bu ne düzgünlük?” dedim. Şimdi ise okuduğum bu sabah elime ulaşan yeni aldığım kitaplardan birisi. Adı Küçük Mucizeler. 123. Sayfadayım. Galiba bugün bitireceğim. Çok hızlı gidiyorum. Konusu akıcı olduğundan olsa gerek. Zaten kitap bitince, uygun bir vakitte sizlerle de yorumunu paylaşırım. Artık bu yazımı da sizlerle paylaştığıma göre bundan sonraki yazımı planlama vakti geldi. Meleğin Düşüşü adlı serinin son kitabını dün bitirdim. Büyük ihtimal bunun yorumunu sizlerle paylaşacağım.
Evet arkadaşlar. Çok konuştum. Umarım yazım hoşunuza gitmiştir. Şimdilik bu kadar millet. Kendinize iyi bakın, bol kitaplı günler😊👋
⭐⭐⭐⭐
PUAN: 4/5

1 yorum:

  1. Merhaba arkadaşım, ben Havadan Sudan blog sahibiyim ve beni takibe alan bir arkadaşı arıyorum. İzleri süre süre buraya geldim ama çok da emin değilim. Eğer aradığım siz iseniz lütfen benim bloğa bir yorum bırakın. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil