Sayfalar

19 Şubat 2021 Cuma

SENİN ADIN

 
Herkese merhaba arkadaşlar. Çok ama çok uzun zamandır blogumda herhangi bir paylaşım yapmıyordum. Nasılsınız? Hayat nasıl gidiyor? Umarım her şey güzeldir. Benim artık sıradanlaşmış bir halde iş ve ev arasında mekik dokuyarak geçiyor. Kitap okumalarınız nasıl? Eh, en önemli soruyu tabi ki atlamayacağım. Açıkcası ben bir ara tıkanmıştım ve okuyamıyorum. Alacakaranlık'ın son kitabında takılı kaldım. Çok güzel bir kitaptı ama ben ara verdim diye mi yoksa gerçekten her şey çok mu monoton gidiyordu da sıkıldım bilmiyorum. Neyse ki zorlayınca çabucak bitti. Şimdiyse bu güzel mangayla yeniden hızlanmış olabilirim. Biliyorum baya bir ara verdim ama bugün bunu telafi etmeyi planlıyorum. Bugün "artık zaman geldi"  diye düşünerek sizlerle çok etkilendiğim bir kitaptan daha doğru bir mangadan bahsedeceğim.  

Senin Adın (Your Name) orjinal adıyla Kimi No Na Wa, aslında bir animedir ve mangası yeni çıkmıştır. Belki de bizim ülkemize yeni gelmiştir (yanlış bilgi vermeyeyim, emin değilim) Ben önce animesini izledim sonradan mangasını okudum. Zaten animeyi izleyeli yıllar olmuştu ama mangayı okumadan öncede tazeleme yapıp okumak istedim. Konu olarak paralel zamanlarda geçen aşkı ele alıyor. Baş kahramanlarımız Taki ve Mitsuha geceleri uyuduklarında birbirlerinin bedenlerinde yer değiştirirler. Başlarda bunu bir rüya sansalarda zaman geçince gerçeğin farkına varmaya başlarlar. Birbirlerine mesajlar bırakarak bu durumu kontrol altına almaya çalışırlar. Taki beklenmeyen meteor düşmesine kadar. İtomori bir gecede yok olan kasaba olarak her yerde yer edinir. Zaman paradoksu burda devreye girer ve Taki, Mitsuha'yı kurtarmak için arayışlara başlar. Aslında manga ve anime çok bölümlü olarak olayları gerçekleştirmektedir. Olaylar kademeli ve yavaş bir şekilde gerçekleşiyor. Normalde bu durum sizleri sıkabilirdi ama burda bir gariplik var. Nedir bu? Birinci ve en büyük nedeni samimiyet. Nasıl olduğunu bilmiyorum ama o kadar içten bir manga ki kendinizi hemen olayların içinde buluyorsunuz. İkinci nedeniyse birinci nedene bağlı olarak çaresizlik. Sizi bir yerden sonra o kadar çaresiz hissettiriyor ki olaylar iyice dikkat çekici oluyor. Açıkcası bu kadar kapsamlı bir mangaya ilk defa denk geliyorum. Çizimleri çok ayrıntılı. Bazı sayfaları renkli, aşağıya ekledim bazı sayfaları. Her şeyi geçtim çok duygusal. Bazı sahneler sizi o kadar şaşırtacak ki oturup ağlayacaksınız. Benim gibi odunu bile duygulandırdıysa sizede her an her şey olabilir. 

Eh bugünki yazımında sonuna geldik. Bir sonrakinde görüşmek üzere. Görüşürüz, bol kitaplı günler! 

PUAN: 5/5






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder