Sayfalar

31 Aralık 2020 Perşembe

2020 Yılı Okuduğum Kitaplar


 Herkese mutlu yıllar dileyerek merhabalar diliyorum. Nasılsınız gençler? 2020 yılınız nasıl geçti? Toplam kaç kitapla bitirdiniz ve hedeflerinize ulaşabildiniz mi? Öhöm öhöm. Bu yıl benim için tam bir utanç kaynağıymış. Kötü olansa ben bu durumu 2020 yılının son günlerinde farketmem oldu. Kötü olan şu ki: Hedefimi anca yarı edebilmişim. Toplam 60 kitap okuyacağım demişim. Bilin bakalım ben kaç okudum. Sadece 35 kitap. Bu durum beni çok üzdü. Son üç yıldır okuduğum kitapları kaydediyorum ve en az bu yıl okumuşum. Tabi bunun nedenini çalışmaya başlamama bağlıyorum. Önceki yıllar okula gidip gelirken yolda sürekli kitap okurdum ama çalışmaya başladığımda yorgunluktan olsa gerek kitap pek okuyamadığımı farkettim. Bu duruma acil bir çözüm bulmam gerek; yoksa hayallerimdeki kütüphaneyi yapmak minimum 20 yılımı alır. Şimdi sizlere bu yıl okuduğum kitapların listesini göstereceğim. Kısa bir listeden sonra konuşmaya devam edeceğim.

  1. Gurur ve Önyargı
  2. Gece Sirki
  3. Suç ve Ceza
  4. Zamanın Dönüşümü
  5. Isla ve Mutlu Son
  6. Yeşilin Kızı Anne
  7. Akhilleus’un Şarkısı
  8. Yara İzi Kralı
  9. Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor
  10. Uzak Yıldızlar
  11. 02:02 Ayçiçeği Karnavalı
  12. İsyan
  13. The Book Of M
  14. Hayat Kitabı
  15. Prenses ve Hayranı
  16. Winter
  17. Yalancı Aşklar Sokağı
  18. Hekate’nin Kızları
  19. Lola ve Komşu Çocuk
  20. İkinci Şans 
  21. Olalla 
  22. Mavi Gece
  23. Fantastik Canavarlar Nelerdir? Nerede Bulunurlar?
  24. Nevernight - Kuzgunin Gölgesi
  25. Anna ve Fransız Öpücüğü
  26. Bana Üç Şey Söyle
  27. Alice Harikalar Diyarında
  28. Gecenin Gölgesi
  29. Levana
  30. Kutup yıldızı 3
  31. Aşk ve Dondurma
  32. Gecenin Hikayesi Dora
  33. Veronika Ölmek İstiyor
  34. Uzaktan Kumandalı Kız
  35. Ben, Kirke 

İşte, listenin sonuna gelmiş bulunmaktayız. Şöyle bir üstünkörü göz attığımda, gözüme uzun gözükmedi dersem yalan söylemiş olurum. Ama koskoca 1 yıl bu kadar kitabın okunmasının az olduğu gerçeği beynimden kaçmıyor. Sanki okuma performansımda yalpalama var gibi. Önceden çok hızlı okurdum. Mesela köye tatile gittiğimiz 15 günde en az on kitap bitirirdim. Hemen hemen iki günde bir kitap bitirmeye denk geliyor. Ama şimdi on beş, yirmi gün hatta aylarca bitiremediğim kitaplarım oldu. Sorun bende mi kitaplarda mı ayırt edemiyorum. Şimdi size bu listede en sevdiğim kitabı tavsiye edeceğim: Tabiki de Gurur ve Önyargı. Aslında 2020 yılının kapanışı bu kitapla yaptığımdanda size tavsiye etmiş olabilirim. Sonuçta bir yıl önce okuduğum kitabı hatırlamam mucize olurdu. Burda bir not geçeyim: Hatırlamam derken tam unutmuşluk yok ortada. Sadece hafif anımsamalar var. Bu anımsamalarda beni pek tatmin etmiyor. Bu arada sizde de böyle bir sorun var mı: Okuduğunuz kitabı hatırlıyor musunuz? Ben bitirdiğim bir kitabın üstüne üç, dört kitap okuyayım hemen unutuyorum. Hele aradan bir de uzunca bir zaman geçtiyse eyvah eyvah. Benim gibi unutan insanlara az rastladım. Kendim için konuşayım, bu unutma durumu bazen kendimi balık gibi hissetmeme sebep oluyor. Boş yere okumuşum gibi hissettiriyor ve üzüyor. Umarım beynim okuduğum kitaplardan okurken ders çıkarıyordur da boşuna okumuyorumdur. Şimdi asla ama asla unutmayacağım 35 kitaptan en sıkıcısını ilan edeceğim: Hekate’nin Kızları. Herkes o kadar çok övmüştü ki bu kitabı, benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Heralde bu kitabıda bitirmem bir ay kadar sürmüştü. Bir de seri diye biliyorum. Umarım devamı bu kadar sıkıcı olmaz. Malum başladığım kitabı ve serileri bitirme takıntım var. Bundan dolayı mecbur bitirmeliyim. 

2020’yi geride bıraktığımızı göre sırada 2021 yılı için hedef koymak var. Bu sefer kendimi tanıdığımdan biraz gerçekçi hedef koydum: “40 kitap.” Şuan kendime gaz veriyor okuyabilirsin diye ama kendime güvenim yok. Umarım 2021’in bitişinde sizlere hedefimi tutturdum veya aştım diyebilirim. 

Biraz uzun bir yazı oldu. Yorulduğumu belirterek müsadenizle çekiliyorum. 40 kitap için ilk adımımı atmaya gidiyorum ve açılışı “Gece Yarısı Güneşi”le yapıyorum. Sizde daha fazla durmayın ve başlayın! Mutlu yıllar herkese, hoşçakalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder