Sayfalar

24 Haziran 2019 Pazartesi

HERCAİ


Yazar: SÜMEYYE KOÇ
Kitap Sayfası: 432

ALINTI:
"Bazı şeyler ömründe bir kere denk gelir insana, ölüm gibi, aşk gibi... Ölümden kaçamazsın fakat aşktan kaçabilirsin. Ve eğer aşktan kaçarsan, bomboş yaşayarak göçersin bu dünyadan."
Herkese merhaba arkadaşlar. Nasılsınız? Tatil günleriniz nasıl geçiyor? Benimkisi harika geçiyor. Sürekli kitap okuyorum. Artık kendime kitap yetiştiremiyorum. Ne kadar eğlenceli olsada kitaplara para yetiştirmek zor oluyor 😄Evet, işte her şey böyle gidiyor. Şimdi sizlere bugünkü anlatacağım kitaba geçelim. 
Bildiğiniz üzere Hercai bu ara çok popüler bir kitap oldu. Hatta dizisi bile çekildi. Bende ilk olarak televizyonda, dizi olarak tanıştım. Sonradan kitaptan diziye çevrilme olduğunu öğrendim. Tabi öğrenir öğrenmez elimden kaçar mı? Hemen gidip alıverdim. Öncelikle bu kitabı ne kadar istekli alsamda ön yargım vardı. Fakat çok güzel ters köşe yaparak, ön yargımı kırdı. Hemen fikrimi sizlere söyleyeyim: Harika bir kitapla karşı karşıyayız. Şimdi bu harika kitabımızın konusunu sizlere biraz anlatayım. 
Diziden de biliyorsanız baş kahramanlarımız Reyyan ve Miran’dır. Reyyan, Mardin’de yaşayan oldukça masum ve dürüst bir kız. Miran ise İstanbul’da yaşayarak, intikamla kendini büyütmüş bir gençtir. Yıllar boyunca planlar kurarak İstanbul’dan kalkıp Mardin’e gelir. İntikam için planını yürürlüğe koyarak Reyyan’la evlenmek ister. Bunu duyan Reyyan’ın babası Hasan Şanoğlu, bu evliliğe onay verir. Reyyan ilk başlarda Miran’la evlenmeyi istemez; fakat bunu fark eden Miran, Reyyan’ı kendisine aşık ederek, onunla evlenir. Evlendiklerinin ilk sabahı bütün gerçeği öğrenen Reyyan’ın bütün hayatı kararır. Ailesinin evine ne kadar dönmek istese de, orada kendisini yaşatmayacakları için, bu durumu annesiyle paylaşıp İstanbul’a annesinin yakınına gider. Tabi Miran için her şey yolunda gitmez. İstediği intikamda bazı yolunda gitmeyen olaylar olur. Bu da yetmezmiş gibi duygularına hakim olamamaya başlar. Reyyan’ınsa saf, iyilik dolu kalbi Miran’a karşı nefretle dolmaya başlar. Mardin’de Reyyan’ın ailesi olayı öğrenince, Reyyan’ın amcasının oğlu olan Azat, Reyyan’ın peşine düşer. Sadece Azat’lada kalmaz, Miran’da Reyyan’ın peşine düşer. Herkes Reyyan’la uğraşırken, onunda kendi başında büyük bir dert vardır. Olay ne kadar basit gözükse de, iç içe geçmiş bilinmeyen sırlarla biraz komplike oluyor. Bence konudan çok bu küçük sırlar daha güzel. Bana göre kitabı heyecanlı ve okutan bu sırlar. Sırf bu sırlar uğruna okumalısınız. Tabi ben size bu sırlardan bahsetmeyeceğim. 
Kitabın konusu beni rahatsız etmedi hatta hoşuma gitti; fakat kitapta hoşuma gitmeyen bazı karakterlerin özellikleri var. Misal verecek olursam Miran. Aşırı sinirli. Bu sinirinin çok abartıldığını düşünüyorum. Çok sevdiği insana karşı bile sinirinin önüne geçemiyor. Diğer sevmediğimse Reyyan’ın inatçılığı. Bu kadar çok sevgisi olan bir insanında inadının bu kadar fazla olacağını düşünmüyorum. Yine abartıldığını düşünüyorum.
Şimdi kitabımızın yazım diline değinelim. Kitap konusundan ötürü akıcı olduğunu düşünüyorum. Ara ara günlük hayatımızda pek kullanmadığımız kelimelerle karşılaşabilirsiniz. Artık bu konuda Google’dan anlam araştırması yapmak gerekebilir. Kitapta betimleme pek yok. Yine bu durum rahatsız edici değil. Hatta betimlemeye gerek bile olmadığını söyleyebilirim. Birde kitap üçüncü ağızdan yazılmış. Bu benim biraz garibime gitti. Belki sorun bendedir, emin değilim ama benim şuana kadar okuduğum kitaplarda, üçüncü dilden anlatıma pek rastlamadım. Bu durum biraz garibime geldi. Hatta alışık olmadığından ara ara anlam kaymaları oldu. Bundan dolayı yazım dilini zayıf buldum. Belki bu yazarın ilk kitap deneyimi olduğundandır. Umarım ikinci kitapta bu olmaz. 
Bildiğiniz üzere Hercai tek kitaptan oluşmuyor. İki serilik bir roman. İkinci kitabının adı Meftun. Daha ben ikinci kitabı okumadım. Yakın vakitte almayı planlıyorum. Çünkü ilk kitap çok heyecanlı bitti. Bu arada ben Hercai’yi 32 TL’ye aldım. İnternette daha uygun fiyatlara bulabilirsiniz. Ben internetten değil de başka bir mağazadan aldığımdan fiyatı biraz yüksek.
Evet arkadaşlar. Bugünkü kitap yorumumun sonuna geldik. Umarım kitap yorumumu beğenmişsinizdir. Bu arada sizlerde kitapta en çok neleri beğendiniz? Yoruma yazıp benle paylaşabilirsiniz. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın millet ve tatilinizi iyi değerlendirip, bol bol kitap okumayı unutmayınız. Bol kitaplı günler! Hoşçakalın😊👋⭐⭐⭐⭐
PUAN: 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder