Sayfalar

17 Kasım 2019 Pazar

KUTUP YILDIZI 1


Yazar: MEHTAP FIRAT
Kitap Sayfası: 576

ALINTI:
"Yakışıklı olduğumu biliyorum. Bana öyle bakmana gerek yok. Yüzümü eskiteceksin."
Herkese merhaba arkadaşlar. Nasılsınız? Tatile girdiniz. Umarım bütün yorgunluğunuzu, stresinizi bu kısa tatilde atarsınız. Bu ara ben işe başlayacağım için çok yorgunum. Belge toplama işleri beni çok yoruyor. Sürekli yollardayım. Tabi bu yollarda olma durumu kitap okumamı olumlu yönde etkiliyor. Metroda veya otobüste kitap okumayı çok seviyorum. İstanbul büyük bir şehir. Bir yerden  bir yere geçmek bile en az bir saatimi alıyor. Bu kadar süre müzik dinlemek ne kadar hoş görünse de bir süre sonra kulaklarım ağrıyor. Bundan dolayı kitap okumak daha güzel oluyor. Önceki yıllar okula giderken sürekli toplu taşıma kullanırdım. Bu yüzden kendime kitap yetiştiremezdim 😂 İşte bu yüzden bu ara çok kitap bitirdim. Kasım ayının ilk on yedi gününe kadar üç kitap bitirdim, bugün de dördüncü kitabıma başladım. Adı da Şafak Kulesi. Bu ayı bu kitapla kapatacağımı düşünüyorum. Çünkü çok kalın. Şimdi sizlere asıl konumuzdan bahsetmek istiyorum. Bugün sizlere Kutup Yıldızı adlı kitaptan bahsedeceğim. Eğer bir Instagram'dan takip ettiğiniz Bookstagram hesapları varsa mutlaka denk gelmişsinizdir. Neredeyse üç hesaptan birinde denk geliniyor. Özellikle gençler arasında popüler bir kitap.
Kutup Yıldızı, Mehtap Fırat tarafından yazılmış, Wattpad kitaplarından biridir. Wattpad kitapları denilince, akla ilk önce ergenlik çağındaki gençlerin yaşadığı konuların işlenmiş olduğu kitapların geldiğini biliyorum. Evet, tahmin ettiğiniz üzere bu kitapta onlardan birisi ama farklı yönleri çok var. Bir kere temel konumuz ilk kitapta aşk üzerine kurulu değil. Senem ve Nisa adlı iki genç kızın yetimhaneden ayrılmasını temel almıştır. Daha sonra yeni hayatlarına ayak uydurmalarını ve aşk hayatlarını anlatmaya başlamaktadır. Bu kitapta beni şaşırtan şey geniş bir çerçevede konunun anlatılmasıydı. Bu benim için çok önemli bir faktör oldu ve kitabı sevmeme neden oldu. Çoğu Wattpad kitabının konusunu sığ bulduğumdan sevmezdim ama bu öyle değil. Kitapta saçma olaylara denk gelme ihtimaliniz var. Misal Nisa'nın aldığı kararlar ve abartı derece inatçılığı. Cidden bazı olaylar çok saçma. Bir nevi kitabı okurken eski Yeşilçam dizilerindeki olayları görüyorsunuz.
Sizlere birazda kitabın yazım dilinden bahsedelim. Kitap oldukça sade bir dille yazılmış. Akıcı ve yalın. Abartı anlatımdan kaçınılmış. 
Evet arkadaşlar. Bugünkü yazımın sonuna gelmiş bulunmaktayız. Uzun süredir sizlerle kitap yorumu paylaşmıyordum. Bu konuda hepinizden çok özür diliyorum. Kendinize iyi bakın. İyi tatiller, bol kitaplı günler😊👋👋
⭐⭐⭐
PUAN: 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder