Sayfalar

9 Ocak 2020 Perşembe

BEN, KİRKE

Kitap Sayfası: 408
Yazar: MADELINE MILLER
Herkese merhaba. Uzun bir süre kitap bitiremediğimden sizlere paylaşamadım. Bugün gündemde olan bir kitaptan sizlere bahsedeceğim. Ben, Kirke.  Instagram'da çok sık karşılaştığım kitaplardan biriydi. En sonunda okudum. Duygusal bir kitap bekliyordum ama değilmiş. Bu konuda beni şaşırttı. Mitolojik bir kitap. Kirke, Helios ve Nympha Perseis'in kızlarından biridir. Kirke, kardeşlerinden fazlasıyla farklı olduğundan kimse tarafından sevilmemiştir. Arada istisnalar tam oldu derken, olmaz olur. Yinede sevilmemeye devam eder. Kirke, ne kadar bir tanrı ve nympha kanından olsada daha çok insana benzemektedir. Bu özelliği onu diğerlerinden ayırmıştır. Bir gün Kirke, tanrılara ve nymphalara ait olmayan bir özelliğini keşfeder. Aslında kendisinde cadılıkta vardır. Tabi bunu en geç keşfeden kendisi olur. Bu özelliğini farketmeden yasaklı olan iki kuralı çiğner ve sürgün edilir. Kitabın yarısından çoğu sürgün hayatını anlatır. Açıkcası kitap ilk sayfalarda çok eğlenceli gitsede aralarda bocaladığı oldu ve beni çok sıktı. Sonlara doğru bu daha da uzun sürdü. Yinede elinize aldığınızda kısa sürede bitireceğiniz kitaplardan birisi olacaktır. Şimdi birazda yazım dilinden bahsedelim:
Yazım dili sade ama pek akıcı değil. Çünkü karakter bakımından çok zengin ve hangisi hangisi akılda kalana kadar kitap bitmiş oluyor. Zaten bu karakterler kitabın sonunda dört veya beş sayfada bahsedilmiş. Kitapta en çok hoşuma giden yazarın dilinin samimiyetiydi. Sanki olayı yazarak değilde direk yüzünüze anlatıyor gibiydi.
Kitabın sonu 2020 yılının açılışı oldu bana. 2019'da istediğim hedefe ulaşamadım. 2020'ye otuz kitap daha az hedef koydum. Bu duruma çok üzülüyorum ama umarım elli kitaptan fazla okurum. Sıradaki okuyacağım kitapta çok kararsızım. Artık bir sonraki yazımda hangisini okumuş olduğum sizlere sürpriz olur 😊 Bir sonraki yazıda görüşmek üzere bol kitaplı günler 😊👋
                                                                  
                                                                        ⭐⭐⭐⭐
                                                                     PUAN: 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder