Sayfalar

22 Mart 2020 Pazar

UZAKTAN KUMANDALI KIZ


Kitap Sayfası: 72
Yazar: JAMES TIPTREE, JR.
Alıntı:
"Eski zamanlarda üç-beş taş tablet, bir çift kanatlı sandalet veya bakirelerin çektiği bir at arabası bir tanrıya hayat boyu yetermişsiniz ama bugün asla yetmez!"

Herkese merhaba arkadaşlar. Uzun zamandır yazılarıma ara vermiştim. Bu ara yoğunluktan kitap okuyamadığımdan yazamıyordum ama artık yeniden başlayacağım. Bugün sizlere İthaki Yayınları'ndan Uzaktan Kumandalı Kız'ı yorumlayacağım. Lafı uzatmadan konuya girelim. 
Uzaktan Kumandalı Kız, reklamın yasaklandığı bir dünyayı bizlerin önüne sunuyor. Tabi reklamın olmasa ürünler Tanrı'lar aracılığıyla millete tanıtılıyor. Bu tanrılar herkesin hayran olacağı kabuklardan ibaret. Bu kabuklar canlı olmadığı için onları yönetecek, uzaktan kumandanın kaptanı olacak birilerine ihtiyaç duyulur. Kurbanlardan birisi de P.Burke olur. Bu kız görünüşünden şikayetçi, sakat, görmezden gelinen bir kişidir. P. Burke bu durumdan şikayetçidir. Bu durumu fırsat bilenler Burke'ye kumanda edilmeyi sunarlar ve kabul eder. Kabuğun içinde hayalindeki hayatı yaşayan Burke, bu dünyaya iyice kapılır ve kitap böyle devam eder. 
Kitabın yazım dilini ağır buluyorum. Betimlemeler azdı ve aralarda dili çok ağırlaşması beni kitaptan uzaklaştırdı. Konu ne kadar dikkatimi çeksede, dilini sevmediğimden kitaba ısınamadım. Ayrıca önsöz kısmı çok uzundu. Yani kitap hemen hemen 50-55 sayfayı denk geliyordu. Bu kadar az sayfada konunun bu kadar yoğun olması beni rahatsız etti. 
Evet arkadaşları. Kitap hakkında kısaca yorumum bu kadardı. Çoğu kişi beğenmiş. Sizler bu kitap hakkında neler düşünüyorsunuz? Yorumda belirtmeyi unutmayın. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere. Bol kitaplı günler !!

⭐⭐
PUAN: 3/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder