Sayfalar

5 Nisan 2020 Pazar

ALICE HARİKALAR DİYARINDA


Kitap Sayfası: 112
Yazar: LEWIS CARROLL

ALINTI:
"Maalesef sen delisin, çatlaksın, sıyırmışsın. Ama sana bir sır vereyim mi; iyi insanların çoğu öyledir..."
Herkese merhaba arkadaşlar. Nasılsınız bakalım? Karantina günleriniz kitaplara boğularak geçiyor mu? Benim günlerim çok sıkıcı geçiyor. Çok fazla kitap okuduğumdan gözlerime ağrı giriyor. Bende başka uğraşlara gireyim dedim ama maalesef hepsi gözlerimi ağrıtıyor. Kitap okumayınca ya örgü örüyorum ya da oyun oynuyorum. Umarım gözlerimi ağrıtmayan başka zaman öldüren bir şey bulurum. Sizlerinde çok okumaktan gözleriniz ağrıyor mu? Ağrıyorsa ne gibi çözümleriniz var? Lütfen benlede paylaşın, yoksa yakın vakitte bozuk olan gözlerimi iyice bozacağım 😅 Evetttt, bu kadar gevezelik yaptığım yeter. Hadi kitabımıza dönelim.
Bugün sizlere Alice Harikalar Diyarında adlı, İş Bankası Yayınları, Modern Klasikler serisinin 97. kitabını anlatacağım. Eminimki bir çoğunuz bu kitabı çocukken okumuşsunuzdur. Bende okudum ama hatırlamadığımdan bir kez daha aldım ve okudum. Kitap tür olarak tahminimin ötesinde oldu. Bu kitap baya baya fantastik bir kitap. Doğa üstü bir evrende geçiyor. Tabi belli bir kısmı. Kitap adındanda belli olduğu üzere Alice adında ufak bir kız çocuğunun rüyasını bizlere anlatıyor. Rüyasındaki oluşan evrende hakimiyet konuşan hayvanların ve iskambil kağıtlarının elinde oluyor. Konuşan hayvanlar dediğimde aklınıza George Orwell'in Hayvan Çiftliği adlı kitabı aklınıza gelebilir. Benimde gelmişti. Çünkü bu yönden benzerlik gösterdiklerini düşünüyorum ama verdikleri mesajlar bakımından tamamen farklılar. 
Yazım diline gelince kitap sade bir dille yazıldıysada karakter bolluğu olduğundan dolayı bana akıcı gelmedi. Zor okudumda diyemem ama ara ara kitap eğlenceli olmaktan çıkıyordu. Evet, doğru okudunuz. Kitap aynı zamanda eğlenceli. Bol bol betimlemelerden oluşuyor. Bu betimlemeler sayesinde evrene daha kolay adapte oluyorsunuz. Yazım dilinden de sizlere anlatacağım bu kadardı arkadaşlar. Bu arada kitabın kapağı çok sevimli değil mi? 😅 Sevimli kitap kapaklarına karşı bir zaafım olduğu çok açık ortada. Umarım bunun gibi birçok kitabım olur.
Evet arkadaşlar. Bugünki kitap yorumum bu kadardı. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın. Bol kitaplı günler!👋👋
⭐⭐⭐⭐
PUAN: 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder