Sayfalar

20 Nisan 2020 Pazartesi

NEVERNIGHT KUZGUNUN GÖLGESİ


Kitap Sayfası: 450
YAZAR: JAY KRISTOFE

ALINTI:
"Çok fazla kitap var. Çok az yüzyıl."
Herkese merhaba arkadaşlar. Bugün yeni bir kitap yorumu ile karşınızdayım. Nasılsınız? Karantina günleriniz nasıl geçiyor? Benim ders çalışarak ve akşamları kitap okuyarak geçiyor. Bu aralar Kpss çalışmaya ağırlık verdiğimden kitap okumalarımı azaltmak zorunda kaldım. Bir beş ay kadar da bu böyle devam edecek gibi gözüküyor. Ah, açıkcası sabahtan akşama kadar kitap okumaları özlüyorum. Şu ara bir saat kadar okusamda çok fazla bilgisayar ve kitapla haşır neşir olduğumda gözlerimde ağrımaya başladı. Kısacası benim tarafımda durumlar pek iç açıcı değil ☺️ Çok fazla gevezelik yaptım. Hadi kitap yorumuna geçelim.
Bugün sizlere başlıkta da gördüğünüz üzere Nevernight Kuzgunun Gölgesi adlı kitabı yorumlayacağım. Yazarız Illuminae Dosyaları adlı kitabın yazarlarından biri olduğundan çok merak ediyordum ve en sonunda alıp okudum. Kimsenin etkisi altında kalmadan söyleyeceğim ki kitap benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Konusu yönünden ne kadar çekiciliği olsada yazarın dili o kadar ağırdı ki kitabı çok zor bitirdim. Kitap Mia adında genç bir darkinin intikam almasını ve bu intikam yolunda başından geçen maceraları anlatıyor. Yazarın yarattığı dünyayı özgün buldum. Çünkü benzerine bile kütüphanemdeki kitaplarda denk gelmedim. Bundan dolayı sevsemde yazarın ağır bir dil kullanarak anlatması yönünden sevmedim. Çok zor anlıyordum. Akıcılığına da ters düşüyordu. Betimleme yönünden aralıklı çok aralıklı az denk geldim. Peki bu nasıl oluyor? Örnek verecek olursam betimlenecek bir karakter var. Ayrıntılı betimleme yapmış ama kimi betimleme yerlerini de hiç betimleme yapmamış. Yazarın çok garip bir üslubu olduğu gerçek. Ben sevemedim. Kitapta en çok gözüme batan olaysa, okurken yazarın aralara girip not vermesi. Hani kelimenin sağ üst köşesine işaret koyup sayfanın en altında not belirtilir ya, evet ondan bahsediyorum. Bu kadar çok varki bir yerden sonra yeter diyesim geldi. Sürekli okuduğum yer bölünüyordu ve sıkmaya başlıyordu. Bende bir yerden sonra notların tamamını okumamaya başladım. hemen hemen 450 sayfadan oluşan bu kitabı bitirdim 14 günümü aldı. Umarım ikinci kitabıda böyle olmazda rahatça okurum☺️ 
Evet arkadaşlar. Bugünkü kitap yorumumun sonuna gelmiş bulunmaktayız. Olumsuzluklarla dolu bir yazı olduğunun farkındayım. Bir dahaki yazıda pozitif kalmaya çalışacağım☺️ Bir sonraki kitap yorumunda görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın, bol kitaplı günler!
⭐⭐
PUAN: 3/5

1 yorum:

  1. Illuminae çok güzel bir kitaptı. Yorum için teşekkürler. Hiç yanaşmayayım bu kitaba o zaman :D

    YanıtlaSil