Sayfalar

25 Nisan 2020 Cumartesi

MAVİ GECE


Kitap Sayfası: 400
Yazar: K. KÜBRA BERK

Alıntı:
"O gece sıradan bir gece değildi, sevgilim. Ben senin gecelerinde kayboldum, sen benim bitmek bilmeyen gündüzlerimde. Ne zifiri karanlık ne aydınlık... O gece bizim umudumuz ve mucizemizdi. O gece maviydi."
Herkese merhaba arkadaşlar. Bugün yeni bir kitap yorumuyla karşınızdayım. Nasılsınız? Hayat nasıl gidiyor? Benim diğer yazılarımda belirttiğim gibi yine aynı. Ders ve kitap okuma. Bu ara yeni bir diziye başlamak istiyorum ama dikkatimi çeken hiç yok. Sizlerin tavsiye ettiğiniz dizi varsa yorumda belirtebilirsiniz. Tür olarak farketmez. Şimdi bugünün kitabına geçelim.
Bugün sizlere Instagram'da çok sık denk geldiğim Mavi Gece adlı kitabı anlatacağım. Biraz spoiller içerebilir. Ona göre yoruma başlamadan önce tedbirinizi alınız. Mavi Gece. Gece adındaki bir kızın babasının ölümünden sonraki hayatını anlatmaktadır. Annesiyle babası ayrı olan Gece, annesi ve üvey babası tarafından yaz tatilinde sürgün edilir. Evet, doğrudur. Sürgün ediliyor. Peki nereye? Nereye olduğunu Gece dahi bilmez. Tek bildiği gittiği yeri ve insanları bilmemesi veya tanımamasıdır. Orada Gece'yi bekleyen bir takım olaylar olur. Emir adındaki bir gencin karanlık dünyasını keşfeder ve hem kendi başını hemde Emir'in başını belaya sokar. Aslında Gençlik tarzında yazılmış klasik bir kitap. Konunun temeli yapısı aynı: Aşk ve genç kız. Ben buna karşı değilim. Lütfen yanlış anlaşılma olmasın ama karşı olduğum olay şu: Neden genç yazarlarımızın çoğu aynı konuyu hedef alıyor? Benim okuduğum gençlik kitaplarının temeli hep bu oldu: Aşk ve masum kız, kötü oğlan ve iyi kız, başı belada kız ve kahraman çocuk... Bunun gibi bir çok örnek sayarım. Peki sonuç ne? Aşk. Sürekli aşk üzerine yoğunlaşılıyor. Bununda edebiyatımızı basite indirgediğini düşünüyorum. Bazı kitaplar başlamadan sonunu veriyor. Aşık olur ve mutlu son. Bu kadar net. Umarım yakın vakitte bu konuda yenileme yapılır ve daha farklı konularda kitap okuruz. 
Şimdi sizlere yazım dilinden bahsetelim. Yazımı sade bir dille yazılmış. Konu icabı sıkmadığından akıcıydı. Öyle aman aman bağlayıcı bir kitap olmadığından yinede iki üç günde bitiyor. Kitabı alırken kapağı çok dikkattimi çekmişti. Göze çarpa bir kapağa sahip. Bununla beraber kitabın adının alakasını pek çözemedim. Bir paragrafta Emir'in söylediği sözden almış adını. Aklıma gelmişken kitapta rahatsız edici bulduğum bir şeyi belirteceğim sizlere. Kitapta Emir, Gece'ye sürekli karşıma çıkıyorsun, senden uzak kalmamak elimde değil anlamında bir cümle kuruyor. Bu cümleyi okuduktan sonra daha çok dikkat ettim ama öyle uzak kalmayan, sürekli beraber oldukları yada hep karşılaştıkları bir olay yok. Bunları sayarsam bir elin beş parmağını geçmez. Tabi ailecek yemek yemelerini falan saymıyorum. Çünkü Emir'in o cümlesinden olağanüstü karşılaşma çok oluyormuş gibi anlam çıkarıyorum. Bu anlama gelen cümle bir tek beni mi rahatsız etti? Siz kitap hakkında ne düşünüyorsunuz?
Evet arkadaşlar bugünkü kitap yorumumun sonuna geldik. Umarım sizin için yararlı bir yorum olmuştur. Bir sonraki kitapta görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın, bol kitaplı günler!
⭐⭐
PUAN: 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder