Sayfalar

2 Haziran 2020 Salı

CADILARIN KEŞFİ (RUHLAR ÜÇLEMESİ-1)

Kitap Sayfası: 672
Yazar: Deborah HARKNESS

Alıntı:
"Bildiğim kadarıyla dünyanın dönmesini sağlayan iki duygu var. Biri korku, diğeri de arzu."
Herkese merhaba arkadaşlar. Bir süredir sizlerle yazı paylaşamıyordum. Yorumlayacağım o kadar çok kitap var ki bir türlü seçemediğimden bu süre uzadı. Nasılsınız? Karantina süreçleriniz nasıl geçiyor? Benim oldukça yoğun geçiyor. Tabi kitap yönünden değil. Çünkü şu an okumakta olduğum kitap beni baymak üzere. Hekate'nin Kızları'nı okuyorum. Herkes çok beğenmiştim. Beklentimin hiçbirini karşılamadığından on beş gündür kitabı bitirmeye çalışıyorum. Kitabı bir gün bitirebilirsem düşüncelerimi sizle paylaşacağım. Şimdi bugünkü kitabımıza geçelim. 
Bugün sizlere Cadıların Keşfi serisinin ilk kitabını anlatacağı. Ben bu kitapla tanışmam aslında dizisi sayesinde oldu. İlk dizisini izledim ve izlerken kitabının olduğundan haberim yoktu. Dizisi muhteşemdi. Bu yorumunun aynısını kitabı içinde yapabilirim. Fantastik kitaplar arasında ilk beşe gireceğini düşündüğüm bir seri. Çok kalın bir kitap olduğundan ilk okumaya başladığımda gözüm korkmuştu. Tek kalın olmasıda değil, yazım puntosuda ufacıktı. Hatta bundan kitabı okurken gözlerime ağrı giriyordu. Tabi bunun bir sebebi kitabı elimden bırakmadan aralıksız okumamdı. Artık kitabın konusunda bahsetme vakti geldi. Konu olarak Diana ve Mathew, Ashmole 782 adlı kitabın gizemini anlatmaktadır. Diana cadı kanından gelmekte olup normal bir insan gibi yaşamaya kendini adamıştır. Bir gün kütüphanede araştırma yaparken uzun zamandır kayıp kitabı keşfetmesiyle tüm iblislerin, cadıların ve vampirlerin dikkatini üzerine çekmiştir. Mathew adında bir vampir ilk başlarda kitap için Diana'ya yaklaşırken aralarındaki ilişki farklı boyutlara varır. Bu ilişkinin ilerlemesi üç türüde rahatsız edip olaylar daha da karmaşık hale gelir. Tüm bu karmaşalarının temeller serinin ilk kitabında yani Cadıların Keşfi'nde anlatılır. 
Yazım dilinden biraz bahseceğim. Kitap sade bir dille yazılmamış. Tabi bu durum daha çok çok fazla ünlü insanların adı ve başka bir ülkeye ait kelimeler, cümleler olduğundan sade değil. Kafanız karışmasın; çünkü bu durum kitabın akışını etkilememektedir. Kitap çok uzun olduğu halde su gibi akıp gitmektedir.
Sizlere yazının başında dediğim gibi dizisi çekilmiştir. Bence ilk diziyi izleyip ondan sonra kitaba başlamanız daha uygun olur. Böylece kitap kafanızda çok daha rahat şekilleniyor.
Evet arkadaşlar. Bugünkü yazımın son cümlesini de yazarak bitiriyorum. Karantina günlerinde kendinize iyi bakın. Bol kitaplı günler!
⭐⭐
PUAN: 5/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder