Sayfalar

12 Eylül 2020 Cumartesi

02:02 AYÇİÇEĞİ KARNAVALI

Kitap Sayfası: 400
Yazar: N.G. KABAL


Alıntı:
"Hayat elindeki her şeyi ortaya koyduğun bir kumar değil, sahip olduğun en küçük şeye bile sıkı sıkı tutunmaktan ibarettir."
Herkese merhaba arkadaşlar. Nasılsınız? Günleriniz nasıl geçiyor? Benim günlerim dolu dolu geçiyor. Altı günde yeni bir kitap bitirdim. Tabi daha kısa sürede bitirirdim ama verdiğim kitap siparişi daha bugün gelebildi. Bende kitapsız kalmak istemediğimden yavaş okudum. Şimdi sizlere bugün bahsedeceğim kitaba dönelim. 
Bugünkü kitabımız 02:02 Ayçiçeği Karnavalı. Yazarımız N.G. Kanal. Ben N.G. Kabal'la başka bir kitapla
tanışmıştım. Yazdığı kitapları çok sevmiştim ve bugün bir başka kitapla ayrı bir penceren daha tanıdım.  Yine muhteşem bir kitap yazmış. Ayçiçeği Karnavalı bizlere, birbirinde haberi olmayan ikiz kardeşlerin gerçekleri öğrenmesiyle kitabımız başlar. Asıl gelişme çantalarının karışmasıyla, hayatlarının yer değiştirmesini anlatır. İkiz kardeşler ve kitabın ana kahramanları olan Dolunay ve Çiçek, ufak bir oyun oynarlar. Dolunay zengin bir aileye verilmiş evlatlık bir kız, Çiçek ise kendi ayakları üzerinde durmaya çalışan genç kızdır. Dolunay, Çiçek'in yerine; Çiçek ise Dolunay'ın yerine geçer. Aslında konu çok basit seçilmiş ama olay çok farklı işlendiğinden kitabın çok ayrı bir havası var. İki kızında hayatın farklı yönlerini görmesi, aslında gerçekte ne istediklerini bulmalarını sağlar. Kitapta çeşit çeşit karakterler var. Yazar birçok hayata, birçok soruna ince ince dokunmuş. Hepsinin hikayesi farklı ve hepsinin hikayesinin okudukça öğreniyorsunuz, yazar hepsini topluca bir yerde vermemiş. En güzel kısmı bu olabilir. Çünkü insanı merakta bırakıyor. Benim en sevdiğim karakter Dolunay oldu. Onda biraz kendimi bulmuş bile olabilirim 😂 Sevmediğim hatta aşırı uyuz olduğum ise Çiçek oldu. Aşırı inatçı ve düşüncelerinin hepsi çok zorlama geldi. Tabi bu bana göre öyle. Düşüncelerini kendine çok fazla saklıyor. O kadar çok sakladığı şey var ki, bana göre bir insan bunların altından patlamalı. Ondan sevemedim. 

Yazarın yazım diliyse Gecenin Hikayesi'nde daha farklı olduğunu düşünüyorum. Orada da yazım dili sadeydi ama bu kitapta daha da sadeleştirmiş, daha akıcı olmasını sağlamıştır. Kitapta karakter sayısı fazla değil ama bir evin içinde yaşayan insan sayısı fazla olduğundan okuya ilk başladığınızda betimlemelerde karışıklık olabilir. Kitabın ortalarına doğru karakterler tamamen yerine oturuyor. 

Bir önceki yazımda sizlere de bahsetmiştim. Yaklaşık beş aydır kitap alışverişi yapmıyordum. Çünkü aldığım kitapların çoğu sıkıcıydı ve okumam uzun sürmüştü. Şimdi bu kitabı okuyunca yeniden eski tempoma dönmüş gibi hissediyorum. Çünkü çok güzeldi. Beni kendi dünyasına çekip; oradaki aşkı, arkadaşlığı, üzüntüyü ve mutluluğu içten bir şekilde hissettirdi. Çok akıcı ve heyecanlı bir kitaptı. Özellikle okuduğum son beş kitapta beni merakta bırakan olayla denk gelmiyordum. Neredeyse merakta kalmanın nasıl bir şey olduğunu unutacaktım. Ta ki Ayçiçeği Karnavalı’nı okuyana kadar. N.G. Kabal yine elleriyle şov yapmış. Bizlere çok güzel bir dünya sunmuş. 

02:02 Ayçiçeği Karnavalı’ndan sonra başka kitaplarla karşılaştım. Kitabı aldığım kırtasiyede sadece bu olduğundan bunla başladım. Zaten araştırmalarıma göre seri şeklinde değilmiş. Diğerlerinin adlarını da vereyim. Hep beraber okuyalım. “00.00 Bizi Sizi Düşünüyoruz ve 01:01 Bugün Adımı Sen Koy.” Yakın vakitte kitap alışverişi yaptığımdan bu kitapları alamayacağım ama bir sonraki kitap alışverişimde iki kitabı da almayı planlıyorum. 

Evet arkadaşlar. Bugünkü kitap yorumum bu kadardı. Bir sonraki yazımda sizlerle son kitap alışverişimde aldıklarımı paylaşmayı planlıyorum. Umarım planlandığı gibi gider 😂 Elime yeni kitaplar ulaştığından artık hızlı hızlı okumaya başlayabilirim. Şuan da okuduğum güncel kitabım son kitap alışverişimden Uzak Yıldızlar oldu. Umarım eğlenceli bir kitaptır da hemen biter. Eh, çok gevezelik yaptım. Artık sona gelelim. Kendinize iyi bakın millet. Bol kitaplı günler!

⭐⭐

PUAN: 5/5



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder