Sayfalar

5 Eylül 2020 Cumartesi

İSYAN

Kitap sayfası: 296

Yazar: Cındy PON

Alıntı:
"En güzel yaratıklar genelde en tehlikelilerdir."

Herkese iyi akşamlar arkadaşlar. Yine uzun bir aradan sonra sizlere yeni bir kitap yorumuyla geldim. Nasılsınız? Hayatlar nasıl geçiyor? Benim çok yoğun geçiyor. İşten pek fırsatım olmadığından uzun süredir paylaşım yapmıyorum. Tabi asıl sebebi benim kitap okuyamamam oldu. Evet yaklaşık bir aydır elimdeki bir kitabı bitirmeye çalışıyorum. Son kitap alışverişimde aldığım kitapları daha yeni bitirebildim. Neden bu kadar yavaşladım, kitap okuyamadım bir türlü bilmiyorum. Açıkcası son aldığım kitaplardan hiç zevk alamadım, benim için tam bir işkenceydi. Bugün elimdeki son kitabı bitirince yeni bir kitap alışverişi yaptım. Umarım bir önceki gibi olmaz diyorum ve şimdi kitap yorumuna geçiyorum.

Bugün sizlere başlıktan gördüğünüz üzere Ciny Pon'un "İsyan" adlı kitabını anlatacağım. Konusuyla başlayacak olursak, ikiye ayrıldığını düşünüyorum. Birincisi zengin kesim olan yoular ve fakir kesim olan maileri konu alması. Bu iki zıtlık kitabın temelini oluşturuyor. İkinci olarakta tıpkı günümüzde olan Covid salgını gibi kitaptada bir salgın hastalığından bahsediliyor. Hastalıkla birlikte hava kirliliğininde yolun olduğu yerde olay yaşanmaktadır. Bu hava kirliliği o kadar fazladır ki yoular tulumlarla gezmektedir. Meilerin gücü yetmediğinden hava kirliliğinden etkilendiğiyle aynı zamanda salgında eklenince insanlar ölmeye başlarlar. Bu tür adaletsizlikler üst üste gelmesiyle bir grup genç plan yapmaya başlar ve bu durumu düzeltmeye çalışır. Macera ve birazda aşkın yer aldığı bu kitap bana pek hitap etmedi. Nedenlerini en son sizlere açıklayacağım. Şimdi yazım diline geçelim.

Aslında klasik bir yazım dili var. Sade. Betimleme yönünden bir eksik olduğunu düşünüyorum. Yazım dili olarak akıcıydı ama konusu sıkıcı olduğundan bana akıcı gelmedi. Sevmediğim yönlerden birisi giriş kısmının çok uzun sürmesiydi. Olayların patlak vermesi baya uzun sürdü. Patlak verdiğinde bile bir heyecan yoktu. Kitabın içinde yaşadığımı ben hissedemedim (Son 30 sayfada hissetmiş olabilirim.) Konu olarak farklıydı ama bu farklılığa bir duygu katılmadığından ilgi çekici değildi. Kitabı okurken meraklandıracak olayla karşılaşamayabilirsiniz. Dümdüz devam eden şaşırtıcılık sadece son 30 sayfada var. Evet son 30 sayfayı on beş dakikada falan okumuş olabilirim. Tek sevdiğim kısım sonuydu. Çünkü yazar sonunda beni şaşırtmayacak bir şey yapmayı başardı. Puanımı tamamen son kısma vereceğim. Evet, biliyorum kitap yorumumda çok olumsuz yargılar var ama beklentimin çok altında oldu. Instagram'da kitap o kadar çok ilgi gördüktü, doğal olarak benim de beklentim yükseldi. Ama gelin görün ki tam bir fiyasko oldu. Tabi renkler ve zevkler tartışılmaz ama eğer paylaştığım kitap yorumlarıyla birazda olsa zevklerimiz uyuşuyorsa sizde beklentilerinizi yüksek tutmasanız iyi olur. Bütün olumsuzlukları geride bırakarak devam ediyorum. 

Kitap seri halinde devam ediyor. Bu ilk kitabıydı ikincisinin adı da "Tuzak" olarak devam ediyor. Sonuncu kitaptı bilmiyorum. Artık okuyunca sizleri bilgilendiririm. Sziler ikinci kitabı okuduysanız ne düşündüğünüzü yorumlarda belirtirseniz sevinirim. Son alışverişimde bu kitabı almadım ama okumayacağım anlamına gelmiyor. Yarım bırakılmış kitap ve tamamlanmamış serileri sevmiyorum.

Evet arkadaşlar. Bugünkü kitap yorumumun sonuna gelmiş bulunmaktayız. Hoş bir yorum olmadı. Bunun için sizlerden özür diliyorum. Yukarıdada belirttiğim üzere uzun bir aradan sonra kitap alışverişi yaptım. Kitaplarım gelince bir sonraki yazımda sizlerle paylaşacağım. Umarım o yazımda daha çok pozitiflikte buluşuruz😌 Kendinize iyi bakın millet. Bol kitaplı günler!

                                                                                 ⭐⭐⭐

PUAN: 3/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder